Sjuk och åter sjuk :(

Ja det kan man verkligen säga tycker aldrig man får vara helt frisk :(

I tisdags när jag kom hem kände jag lite hängig kände det sista timmen på jobbet också men tänkte inte mer på det, kom hem och började frysa något fruktansvärt men ändå var kroppen glödhet så jag låg och hackade tänder under två duntäcken.... Tillslut gick jag upp och tog febern den visade 39,7 grader! Sen hade jag en vaken natt. Ena stunden svättades jag och sen frös jag, kollade febern emellanåt eftersom jag ändå var vaken och inte kunde somna.

Vid fyra tiden började den gå ner lite så när jag gick till vårdcentralen vid halv tolv hade den gått ner till 39 grader... Kom dit och dom tog lite stick i fingret, EKG, sänka och sånt där. Dom visste inte var det var så dom ville skicka ner mig till sjukhuset, så efter lite väntande så åkte jag ner dit. Väl där fick jag ta typ fyra rör blod i armen, två halsprov, febern i stjärten (URK!) ,blodtryck m.m Sedan skulle även en läkare undersöka mig så klämde både här och där tillomed på vaderna inte för jag vet vad han skulle hitta där men men :P
Sköterskan jag fick var super trevlig, fick ge ett kiss prov också. Hon sa att jag skulle sitta ner en stund efter att jag gett blod och halsproverna. Men jag hann knappt sätta mig innan hon ropade in mej igen. Det första hon sa var vi har hittat bla bla bla ja jag förstod inte ett smak vad det var :P haha men sen sa vi har hittat streptokoper (Lr hur det stavas) det var tydligen så mycket så det gav utslag direkt på den där pinnen dom hade i röret med mitt saliv...

Så det hela resulterade i att jag fick en tio dagars pencillin kur med mig hem! Samtidigt som det är skönt att få veta och att det kom nu innan jul så är det inte kul att vara sjuk :( Spec inte över 39 graders feber som jag fortfarnade har, man blir alldels dåsig och snurrig...



Vart ett litet märke efter sticket i armen men än så länge inte värre än influensa sprutan.. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0